Wyzwanie:
- Zaprojektowanie i wdrożenie systemu SOPHUS w obiektach klienta.
- Wyznaczenie oraz obserwacja stref wrażliwych. Bezzwłoczna reakcja w przypadku zauważenia ustalonych zjawisk niepożądanych.
- Uruchomienie systemu SOPHUS w miejscach trudno dostępnych.
- Wdrażane rozwiązanie ma uzupełnić lub zastąpić dotychczas wykorzystywane tradycyjne obowiązki służbowe wybranych pracowników, znacząco podnosząc skuteczność i efektywność pracy ludzkiej oraz wprowadzić zupełnie nowe narzędzia do zarządzania obiektem.
- Zbieranie informacji na temat zdefiniowanych procesów w obiekcie Klienta w celu ich usprawnienia poprzez wyeliminowanie nieprawidłowości i poprawę efektywności pracy.
- Dbanie o bezpieczeństwo osób oraz mienia na terenie obiektu.
- Praca w trybie 24/7.
Rozwiązanie:
- Zamontowanie i uruchomienie dedykowanych IMVD na terenie obiektów Klienta.
- W przypadku braku zasilania wdrożenie rozwiązania AKUBOX.
- W przypadku braku odpowiedniej infrastruktury wdrożenie rozwiązania SOPHUS MAST.
- W przypadku istniejącego systemu monitoringu CCTV przyłączenie do systemu SOPHUS obecnych kamer działających na terenie obiektu.
- Zaprogramowano algorytmy wideodetekcyjne i wideoanalityczne.
- Opracowano procedury operacyjne.
- Uruchomiono działanie systemu w trybie 24/7.
- Uruchomiono system automatycznego powiadamiania poprzez SMS, MMS i/lub e-mail dla wyznaczonych pracowników o alertach z algorytmów wideodetekcyjnych.
- Uruchomiono automaty alarmowe dla Patroli Interwencyjnych.
- Uruchomiono podgląd on-line dla upoważnionych pracowników klienta.
- Uzgodniono kryteria wideoanalizy.
- Uzgodniono metody raportowania.
Użyte produkty:
Korzyści:
- Osiągnięcie poziomu wiedzy na temat procesów zachodzących w obiektach na poziomie dotychczas niedostępnym.
- Uzupełnienie pracy ludzi, bądź jej zastąpienie pracą systemu znacząco podniosło efektywność prac i potwierdziło 100% skuteczność systemu.
- Atrakcyjny abonament na usługi systemu SOPHUS.
- Wielokrotne podniesienie poziomu bezpieczeństwa i funkcjonalności obiektu w porównaniu do standardowych obowiązków służbowych pracowników obiektu.
- Bezprzewodowa transmisja wszystkich obrazów w czasie rzeczywistym do Centrum Operacyjnego SOPHUS niezależnie od ilości użytych urządzeń SOPHUS IMVD i lokalizacji obiektów – w ramach prywatnego APN SOPHUS z pominięciem sieci Internet.
- Całodobowa i bieżąca obsługa przez wykwalifikowanych operatorów Centrum Operacyjnego SOPHUS.
- Całodobowa ochrona, obserwacja i analiza obiektu.
- Niezawodność systemu – system nigdy nie jest zmęczony, ani nie ma gorszych dni.
- Pełna archiwizacja materiałów wideo – możliwość pełnej weryfikacji zdarzeń oraz reakcji na nie.
- Całkowita niezależność systemu SOPHUS – brak możliwości spoufalania się z pracownikami obiektu i osobami trzecimi.
- Mobilność urządzeń pod kątem relokacji urządzeń SOPHUS IMVD w zależności od obecnych potrzeb Klienta.
- Ciągła praca systemu w trudnych warunkach atmosferycznych i lokalizacyjnych.
- Bezzwłoczna reakcja podczas zaobserwowania ustalonych zdarzeń niepożądanych.
- Bezpośrednie i bezzwłoczne wsparcie profesjonalnych Grup Interwencyjnych w przypadku zauważenia zdarzeń niepożądanych.
- Gromadzenie wszystkich niezbędnych informacji oraz danych z obserwowanych obiektów do wykorzystania w procesach analitycznych.
- Gromadzenie wszystkich niezbędnych informacji oraz danych z obserwowanych obiektów do wykorzystania w procesach analitycznych.
- Tworzenie szczegółowych i precyzyjnych raportów przez Centrum Analiz SOPHUS.
- Ciągłe doskonalenie jakości usługi poprzez zmiany istniejących procedur w oparciu o zdobyte doświadczenie.
- Elastyczne wdrażanie zmian mających na celu dostosowywanie systemu do aktualnych wymagań.
Podsumowanie:
Optymalizacja kosztów poprzez wdrożenie systemu SOPHUS, uzupełniającego, bądź zastępującego pracę ludzi na przykładzie obiektów STRABAG POLSKA Sp. z o.o. w drugiej połowie roku 2017.
Na podstawie Obwieszczeń Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z drugiej połowy roku 2017, należy wyciągnąć wnioski, że średnie koszty pracy człowieka w sektorze przedsiębiorstw oscylowały na poziomie 6 000 zł miesięcznie (po uwzględnieniu obciążeń ZUS pracodawcy oraz wartości średniej przysługującego urlopu, ale z pominięciem wszystkich innych kosztów np. ubrań roboczych, zwolnień lekarskich etc.). Oznacza to, że średni koszt pracy w przeliczeniu na roboczogodzinę pracy pracownika wynosił w drugiej połowie 2017 roku około 36 zł.
Na podstawie empirycznych danych z 9 wdrożeń systemu SOPHUS w obiektach firmy STRABAG Polska, możliwe było wyliczenie wszystkich kosztów, poniesionych przez Klienta na funkcjonowanie systemu SOPHUS.
Możliwe również było wyliczenie ilości roboczogodzin jakie wypracowaliby pracownicy Klienta zastąpieni przez system SOPHUS.
Z porównania ww. danych wynika, że estymowany średni koszt jednej godziny pracy systemu SOSOPHUS wyniósł 4,58 zł. Oznacza to, że w praca systemu SOPHUS może być niemal 8-krotnie tańsza od pracy ludzi.
Jednocześnie system SOPHUS zagwarantował szereg dodatkowych korzyści, które zostały opisane powyżej, w tym przede wszystkim bezcenną wiedzę.