Wyzwanie:
- Przejęcie i włączenie do SOPHUS istniejącego w obiekcie systemu CCTV.
- Zaprojektowanie rozbudowy systemu obserwacji ważnych przestrzeni obiektu dotychczas nie objętych zasięgiem systemu CCTV.
- Nałożenie na system po rozbudowie algorytmów wideodetekcyjnych i wideoanalitycznych w wybranych strumieniach wideo.
- Rozbudowa systemu i jego doposażenie w algorytmy wideodetekcyjne i wideoanalityczne ma uzupełnić dotychczas wykorzystywane tradycyjne służby ochrony fizycznej znacząco podnosząc poziom bezpieczeństwa obiektu oraz wprowadzić zupełnie nowe narzędzia do pozyskiwania informacji o jego funkcjonowaniu.
- Przygotowanie planu ochrony oraz procedur reagowania w przypadkach wystąpienia zdarzeń niepożądanych.
- Podniesienie wydajności pracy w obiekcie.
Rozwiązanie:
- Uruchomiono wyniesiony serwer SOPHUS.
- Uruchomiono szyfrowane łącze internetowe pomiędzy HUB’em, a systemem.
- Przyłączono do systemu 29 kamer działających na terenie obiektu.
- Zamontowano 2 szt. ośmiokanałowych mostków IP nakładających na cyfrowy strumień wideo siatkę algorytmów wideodetekcyjnych i wideoanalitycznych.
- Uruchomiono działanie systemu w trybie 24/7.
- Zaprogramowano algorytmy wideodetekcyjne.
- Uzgodniono kryteria wideoanalizy.
- Opracowano procedury operacyjne.
- Uruchomiono system automatycznego alarmowania dla służb ochrony fizycznej obiektu oraz dla Patroli Interwencyjnych.
- Uruchomiono podgląd on-line dla upoważnionych pracowników klienta.
- Uzgodniono metody raportowania.
Użyte produkty:
System SOPHUS w naszej Firmie sprawdza się doskonale.
Dzięki wdrożeniu systemu zredukowaliśmy koszty usług ochrony obiektów do niezbędnego minimum.
Reakcja Centrum Operacyjnego SOPHUS na zdarzenia niepożądane jest natychmiastowa.
Cykliczne raporty i przekazywane w nich dane są dla nas bardzo ważne i pomocne w podejmowaniu decyzji operacyjnych. W odniesieniu do obecnej współpracy planujemy wdrożyć system SOPHUS w każdym obiekcie Firmy w Polsce.
Serdecznie polecam.
Marek Bartkowski
CIO Scholz Polska Sp. z o.o
Korzyści:
- Wykorzystanie istniejącego systemu telewizji dozorowej CCTV.
- Pokrycie systemem wideomonitoringu wszystkich istotnych przestrzeni obiektu.
- Pasywny system telewizji dozorowej stał się aktywnym narządziem do zarządzania obiektem i jego bezpieczeństwem.
- Poprawienie efektywności pracy maszyn i pracowników.
- Permanentny nadzór nad materiałami składowanymi i przetwarzanymi w obiekcie (atrakcyjny rynkowo złom).
- Zmiana struktur ochrony fizycznej obiektu dzięki informacjom pozyskiwanym z SOPHUS.
- Uczestnictwo w obserwacji i analizie obiektów niezależnych operatorów Centrum Operacyjnego SOPHUS w trybie 24/7.
- Precyzyjne raporty podsumowujące wszystkie zdarzenia oraz wyniki wideoanalizy w ustalonych periodach czasowych i wybranym przez Klienta formacie.
- Elastyczne wdrażanie zmian mających na celu dostosowanie systemu do zmieniającej się sytuacji.
Podsumowanie:
Klient został pozyskany pośrednio dla SOPHUS poprzez pracownika T-Mobile. Dzięki współpracy obu firm udało się połączyć wiele usług, które dla klienta ostatecznego oznaczają wiele wymiernych korzyści:
- lepsza struktura techniczna,
- lepsza organizacja pracy,
- wyższy poziom bezpieczeństwa,
- optymalizacja kosztów.
Potwierdzeniem zadowolenia klienta jest fakt, że pierwsze wdrożenie (w siedzibie głównej) stało się precedensem dla kolejnych wdrożeń w pozostałych oddziałach klienta